Keukendistributie

Euroline Logistiek is als logistieke dienstverlener verbonden aan Schooneman Keukens. Als betrouwbare logistieke partner verzorgt Euroline de keuken opslag en de levering van keukenonderdelen voor Schooneman Keukens.

Over Schooneman Keukens

Schooneman Keukens is sinds twee en een half jaar een vertrouwd gezicht in het centrum van Enkhuizen. Oprichter Mark Schooneman heeft zijn bedrijf opgebouwd met de visie om keukens te verkopen die net even anders zijn dan de massa. Het assortiment van Schooneman Keukens richt zich voornamelijk op het middensegment met merken als Ballerina die bekendstaan om hun kwaliteit en flexibiliteit. De kleinschaligheid van de keukenspeciaalzaak zorgt ervoor dat klanten altijd direct contact hebben met Mark zelf, wat bijdraagt aan een persoonlijke en toegankelijke service.

Vandaag neemt eigenaar van Schooneman Keukens, Mark Schooneman, ons mee in zijn ervaringen met Euroline Logistiek als de logistieke partner van Schooneman Keukens.

Hoe is de samenwerking tussen Schooneman Keukens en Euroline Logistiek ontstaan?

“De samenwerking met Euroline is vrij recent tot stand gekomen, net voor het begin van de afgelopen zomer.  Voor deze samenwerking van start ging werkte ik samen met een ander transportbedrijf, maar die waren minder gespecialiseerd in de levering en opslag van keukens. Toen de eigenaar van Euroline, Pieter de Boer, contact met mij opnam, heb ik in eerste instantie de boot afgehouden. Uiteindelijk, na een aantal prettige gesprekken, ben ik dit jaar toch met hen in zee gegaan. Het feit dat Euroline dichtbij actief is en zich specifiek richt op keukenlogistiek gaf voor mij de doorslag om voor hen als mijn logistieke partner te kiezen.”

Welke logistieke services biedt Euroline aan Schooneman Keukens als logistieke partner?

“Euroline verzorgt voor mij de opslag en levering van keukens. Alles wat mijn leveranciers leveren, die zowel uit Nederland als Duitsland komen, wordt direct bij Euroline opgeslagen. Vervolgens plan ik in het Euroline online ERP systeem in wanneer de keukens geleverd moeten worden bij mijn klanten. Zodra dit is doorgegeven zorgen de mannen van Euroline dat de keukens tijdig en zorgvuldig worden geleverd bij mijn klanten. Het hele proces verloopt soepel, en dankzij het online portaal kan ik precies zien welke keukens geleverd worden en wanneer. Ze houden als logistieke partner ook het contact met mijn klanten voor het afstemmen van de bezorging, wat voor mij een last wegneemt. Ik kan mij zodoende volledig richten op het adviseren van mijn klanten.

Wat kenmerkt de dienstverlening van Euroline voor jou?

“Wat ik erg waardeer aan de dienstverlening van Euroline is de netheid en professionaliteit waarmee ze werken. De chauffeurs zijn beleefd en de communicatie is altijd netjes en duidelijk naar mij en mijn klanten toe. Dat geeft mij rust, want ik weet dat de keukens op tijd en in goede staat bij mijn klanten aankomen. Tot op heden is dit bij iedere levering het geval geweest.”

Hoe ziet de toekomstige samenwerking met Euroline als logistieke partner eruit?

“De samenwerking verloopt nu al erg goed, ondanks dat we nog niet zo lang samenwerken. Ik zie zeker geen reden om op zoek te gaan naar een andere partner. Euroline is gespecialiseerd in wat ze doen en dat merk je. Voor mij is het belangrijk dat ik me geen zorgen hoef te maken over de keukenlogistiek, en in samenwerking met Euroline is dat het geval. Wat mij betreft zetten we deze samenwerking nog lang voort op dezelfde voet.”

Welk cijfer geef je de dienstverlening van Euroline op een schaal van een tot tien?

“Ik zou Euroline een acht geven. Het loopt allemaal goed, maar ik moet nog wel wat meer vertrouwd raken met het Euroline online ERP portaal om het maximale eruit te halen. Het proces loopt echter zo soepel dat ik er weinig omkijken naar heb, en dat is voor mij het belangrijkste aspect in een samenwerking zoals deze.”

Keukenlogistiek Alkmaar

Schooneman Keukens, uw keukenspecialist in het hart van Enkhuizen.