Morss Kitchen is een keukenspeciaalzaak, gevestigd in het bruisende centrum van Alkmaar. Eigenaar en oprichter Sander Mors heeft het bedrijf in vier jaar tijd tot een begrip laten uitgroeien binnen deze regio. Morss Kitchen onderscheidt zich van andere bedrijven in de mate van ontzorging, het oog voor de klant en de hoge kwaliteit van de keukens en interieur. Morss Kitchen is sinds de oprichting van het bedrijf, zo’n vier jaar geleden, al klant van Euroline Logistiek. Oprichter en eigenaar Sander Mors neemt ons mee in het verhaal achter deze samenwerking.
Hoe is de samenwerking tussen Morss Kitchen en Euroline Logistiek ontstaan?
“De samenwerking is ongeveer vier jaar geleden ontstaan toen we, ten tijde van de oprichting van Morss Kitchen, een logistiek dienstverlener zochten voor het vervoeren van onze goederen naar onze klanten. Destijds heb ik contact gezocht met in totaal vier logistiek dienstverleners, waaronder Euroline Logistiek. De toenmalige eigenaar van Euroline Logistiek kwam gelijk bij ons langs voor een persoonlijk gesprek in tegenstelling tot de andere logistieke dienstverleners, iets wat ik enorm kon waarderen gezien wij op dezelfde manier te werk gaan voor onze klanten. Wij bij Morss Kitchen hechten namelijk net als Euroline Logistiek veel waarde aan persoonlijk contact. Ik heb vanaf dat moment tot nu nooit gedacht aan het overstappen op een andere transporteur van onze keukens en interieuronderdelen.”
Welke diensten levert Euroline Logistiek voor Morss Kitchen?
“Euroline verzorgt in de basis de levering van onze goederen bij onze klanten. Wij kunnen in het CRM-systeem van Euroline aangeven wanneer de goederen bij onze klanten geleverd moeten worden. Deze klanten bevinden zich voornamelijk in de regio in en rondom Alkmaar. Hiernaast reist Pieter de Boer als eigenaar van Euroline Logistiek, zelf mee naar bepaalde locaties waar keukens moeten worden geleverd om onder andere de ruimte te inspecteren voor de levering. Zo kan Euroline een goede, accurate inschatting maken van zowel de levermogelijkheden als de kosten van de levering. Hierdoor komen zowel wij als onze klanten niet voor verrassingen te staan.”
“Een aanvulling hierop is dat wij bij Morss Kitchen keuken en interieurprojecten op maat ontwerpen en realiseren. Deze keuken en interieuronderdelen behoren ook echt wel tot het hogere segment binnen de markt. Dit betekent dan ook dat deze goederen vaak een vrije grote geldwaarde vertegenwoordigen. Het is dan ook van groot belang dat we kunnen vertrouwen op de dienstverlening van een goede en nette transporteur om deze goederen in perfecte staat af te leveren bij onze klanten.”
Wat kenmerkt de dienstverlening van Euroline logistiek?
“Het nakomen van afspraken en de korte lijntjes zijn zeker aspecten die de dienstverlening van Euroline Logistiek kenmerken. Zodra ik Pieter opbel dat iets snel geregeld dient te worden dan gebeurt dit ook altijd. Dit zegt ook al iets over de korte lijntjes in het contact dat we met Euroline hebben. Ik kan Pieter altijd opbellen met een vraag of een dringend verzoek en ik kan er altijd vanuit gaan dat dit wordt opgepakt. Dit fijne contact hebben we overigens ook met de andere werknemers bij Euroline Logistiek, gezien wij iedereen van het team kennen en zij ons.”
“Hiernaast denkt het team van Euroline altijd in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden. Zo moesten er laatst kasten van maar liefst 2.35 meter lang worden geleverd bij een appartement op de elfde verdieping. De kasten pasten niet in de lift en het team van Euroline heeft de kasten via het trappenhuis in het appartement weten te krijgen. Het feit dat het team van Euroline denkt in deze oplossingen is voor ons gewoon enorm fijn in deze samenwerking. Dit geeft voor ons ook aan dat Euroline Logistiek lastige situaties niet uit de weg gaat.”
Hoe zie jij de toekomstige samenwerking met Euroline Logistiek voor je?
“Als het aan ons ligt duurt de samenwerking nog lang voort, ook gezien ik altijd op zoek ben naar langdurige en prettige samenwerkingen. Hetgeen dat Euroline Logistiek in onze samenwerking biedt dat bieden wij ook aan onze klanten, namelijk het fijne persoonlijke contact en het nakomen van afspraken. Er bestaat voor ons dan ook geen enkele reden om te kijken naar andere keukendistributeurs. Als ik Pieter nu bel om goederen vanmiddag op een bepaalde locatie te laten leveren, dan regelt hij dat. Die flexibiliteit is voor ons van onschatbare waarde.”
Welk cijfer zou je de dienstverlening van Euroline Logistiek geven en met welke redenen?
“Ik geef de kwaliteit van de dienstverlening van Euroline Logistiek een ruime negen. Geen enkel bedrijf is helemaal perfect, ook wij bij Morss Kitchen zijn dat niet. Toch geeft dit cijfer aan dat wij uitermate tevreden zijn met de dienstverlening van Euroline.”
Zou je de diensten van Euroline Logistiek aanbevelen?
“Ik zou de diensten van Euroline zeker aanbevelen.”
Morss Kitchen. Good Design. Great Impact.