bulthaup is een van origine Duits familiebedrijf dat in 1949 is opgericht door Martin Bulthaup. bulthaup Nederland opereert weliswaar onafhankelijk, maar voelt zich sterk verbonden met de oorspronkelijke kernwaarden. Sinds het ontstaan staat bulthaup voor topkwaliteit, eerlijke materialen en een passie voor producten. Deze eigenschappen maken dat de producten met recht tot het hogere segment toebehoren. Het bedrijf, dat is gespecialiseerd in keuken en leefruimtesystemen, heeft inmiddels 5 vestigingen door heel Nederland. Vandaag vertelt Michou van bulthaup aan het Olympisch Stadion haar verhaal over de samenwerking met Euroline over de keukenlogistiek.
Sinds wanneer zijn jullie klant bij Euroline Logistiek?
“De samenwerking tussen Bulthaup en Euroline loopt al enige tijd. Ik schat in dat wij al zo’n 25 jaar klant zijn van Euroline. Sinds een jaar of twee hebben wij goed contact met de nieuwe eigenaar, Pieter de Boer.”
Wat levert de samenwerking met Euroline Logistiek jullie op?
“In beginsel verzorgt Euroline de gehele logistieke planning en de uitvoer hiervan voor onze goederen. De keukenonderdelen worden gemaakt in Duitsland en vervolgens vervoert naar het magazijn van Euroline Logistiek. Hier worden de keukenonderdelen opgeslagen totdat deze worden vervoerd naar de desbetreffende klant. Vervolgens kunnen wij in hun CRM-systeem aangeven wanneer wij de keukens afgeleverd willen hebben bij de klant. Onze klanten bevinden zich inmiddels door heel Nederland.”
“Een bepaald percentage van onze klanten vraagt ons om keukens te laten leveren op hoogte. Ook dit is voor de mannen van Euroline geen enkel probleem. Voornamelijk onze klanten in deze regio (regio Amsterdam) hebben hier behoefte aan. De keukenonderdelen moeten zodoende worden afgeleverd met de hulp van een verhuislift of een hijskraan. Voor de locaties waarbij dit van toepassing is, is er vaak ook speciale vergunning nodig voor het laden en lossen van de keukenonderdelen. Tot slot moeten er voor deze specifieke leveringen ook goede afspraken worden gemaakt over de tijden van het leveren van de keukens. Euroline zorgt er altijd voor dat dit complexe proces goed wordt afgehandeld.”
“Ook zorgt Euroline ervoor dat het afval dat van de keukens af komt, bij het monteren van de keukens, wordt opgehaald en afgevoerd. Er komt namelijk ontzettend veel afval voort uit dit montageproces.”
Wat kenmerkt de dienstverlening van Euroline?
“Er zijn een aantal factoren die de diensten van Euroline kenmerken. Zo worden de keukenonderdelen altijd met grote zorg afgeleverd en op de juiste plaats neergezet. Dit zorgt ervoor dat de monteurs er bij aankomst meteen mee aan de slag kunnen.”
“Daarnaast is de dienstverlening van Euroline flexibel te noemen. Zodra er afspraken gemaakt moeten worden over een specifieke levering kunnen deze snel worden gemaakt. Bij nieuwbouwcomplexen in het bijzonder is dit vaak noodzakelijk. Het komt regelmatig voor dat bewoners op dit nieuwbouwcomplex tegelijkertijd hun interieuronderdelen geleverd krijgen. Dit vormt uitdagingen bij het leveren van de keukens voor een klant. Euroline is in dit proces simpelweg een hele fijne partner om te hebben omdat alles correct en netjes wordt afgehandeld.”
“Een derde aspect dat de dienstverlening van Euroline kenmerkt is de laagdrempeligheid. Pieter en zijn medewerkers zijn altijd bereikbaar en bereid om te spreken over de gang van zaken. Omdat de lijntjes zo kort zijn voelen de werknemers van Euroline als collega’s voor mij. Het is niet slechts een dienstverlener, maar echt een partij die met ons meedenkt en dicht bij ons staat. Zonder hen kunnen we niet functioneren zoals we dat nu doen.”
Hoe bevalt de samenwerking met Euroline Logistiek?
“De samenwerking met Euroline bevalt eigenlijk altijd al goed. Het fijne is dat wij, gezien het aantal medewerkers, een behapbaar team hebben. Euroline heeft dat ook. Dat past gewoon erg goed bij elkaar. Zodra logistieke partners heel groot worden kan dit ten koste gaan van de flexibiliteit van de dienstverlening. Bij Euroline heb ik dit gevoel totaal niet.”
Hoe ziet de toekomstige samenwerking met Euroline Logistiek eruit?
“Als het aan ons ligt gaan we op deze voet verder. De samenwerking bevalt goed en we kunnen altijd op de diensten van Euroline terugvallen.”
Welk cijfer zou je de dienstverlening van Euroline logistiek geven en waarom?
“Als ik een cijfer zou moeten geven aan de diensten van Euroline dan zou dit echt wel tussen de 8 en de 9 liggen. We kunnen altijd op ze terugvallen en dit is voor ons van groot belang. Ik kan op dit moment niet bedenken wat er schort aan de diensten die ze voor ons leveren.”
Zou je de diensten van Euroline Logistiek aanbevelen?
“Ik zou de diensten van Euroline zeker aanbevelen, ja.”
bulthaup, keuken- en leefruimtesystemen van topkwaliteit.